Tibor Hrs Pandur
Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije
Slovensko ljudsko gledališče Celje
Zasedba
Po kraljevskih kronikah W. Shakespeara, motivih drame O. Kemeida Five Kings: Zgodovina našega propada in analizah Ekkeharta Krippendorffa, Marilyn French ter Gašperja Jakovca.
Prevajalca: Primož Vitez (iz francoščine), Tibor Hrs Pandur (iz angleščine)
Režiserka: Livija Pandur
Dramaturg: Tibor Hrs Pandur
Scenograf: Marko Japelj
Kostumograf: Leo Kulaš
Avtorja glasbe: Silence (Boris Benko, Primož Hladnik)
Svetovalka za gib: Sanja Nešković Peršin
Glasbena vodja: Živa Ploj Peršuh
Lektorica: Živa Čebulj
Oblikovalka videa: Lina Rica
Oblikovalka svetlobe: Vesna Kolarec
Asistentka kostumografa: Lara Kulaš
Igrajo
Lovro Zafred
Lucija Harum
Aljoša Koltak
Lučka Počkaj
Luka Bokšan, k. g.
Borut Doljšak, k. g.
Žan Brelih Hatunić
Branko Završan
Barbara Medvešček
Eva Stražar
O uprizoritvi
Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije temelji na dveh tetralogijah ali oktalogiji kraljevskih kronik Williama Shakespeara (Rihard II., Henrik IV., Henrik V., Henrik VI. in Rihard III.), ki ob preizpraševanju legitimnosti oblasti in tedanje politične teologije pokriva eno od najbrutalnejših obdobij angleške zgodovine, veliko srednjeveško krizo (1290–1440), stoletno vojno s Francijo (1327–1477), kar kulminira v državljanski vojni, t. i. "vojni rož" (1455–1485), ki se konča s porazom Riharda III. in z vzpostavitvijo dinastije Tudorjev ter posledično elizabetinske dobe. Srednjeveška materialna in duhovna kriza se zrcali v psihopatologiji petih kraljev, zgoščenih v samostojno predstavo, razdeljeno na pet dejanj: Rihard II. ali blodnje o veličini; Henrik IV. ali paranoja ohranjanja oblasti; Henrik V. ali nacionalizem, ki deluje kot priročnik za uspešno imperialno vojno; Henrik VI. ali katatonija in Rihard III. ali genocid.
''Predstava tako kompleksno udejanja krilatico o ponavljanju zgodovine; ena izmed močnih plati Hrspandurjevega besedila je med drugim ta, da psihopatologije angleških kraljev zastavi kot svojevrstne arhetipe, ki poudarjajo sorodnosti med nekdanjimi in zdajšnjimi oblastmi.'' - Anja Radaljac, Delo, 16. 4. 2024
Trajanje: 4 ure in 20 minut, en odmor.