55. Teden slovenske drame

Avtorska uprizoritev po motivih Alice v čudežni deželi Lewisa Carrolla

Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa

SNG Drama Ljubljana in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani

Na sporedu Tedna slovenske drame

29.03.2025 ob 18:00 Stolp Škrlovec

Razprodano!

Zasedba

Režiser: Luka Marcen

Dramaturginja: Eva Kraševec

Lektorica: Tatjana Stanič

Scenografinja: Sara Slivnik

Kostumografinja: Ana Janc

Oblikovalec gutke*: Silvan Omerzu

Avtor glasbe**: Martin Vogrin

Oblikovalka odrskega giba: Lara Ekar Grlj

Oblikovalka Svetlobe: Mojca Sarjaš

Avtor Videa: Sandi Skok

Asistentki Dramaturginje (Študijsko): Evelin Bizjak, Neža Lučka Peterlin

 

*Lutko Alice je izdelal Žiga Lebar.

**Glasovi:Primož Klavs, Tina Vrbnjak, Eva Kraševec.

 

We would like to thank Šušu and Nina Ivanišin for their cooperation, Marko Mandić and Peter Uhan for their artistic contribution to the production, and the Glej Theatre for the loan of scenic elements.

Igrajo

Tina Vrbnjak

O uprizoritvi

Dramska igralka se znajde na svoji komemoraciji, se ozre nazaj na svoje življenje in z obilico črnega humorja praznuje svoj lastni "afterparty".

Aličin vratolomni padec v zajčjo luknjo in neskončno padanje nizdol, po katerem se znajde v čudežni deželi, se zgodi zaradi njenega občutenja resničnega, zunanjega sveta, ki je poln svojega reda, pravil, pritiskov, principov in samoumevnosti. Sveta, ki Alico neizmerno dolgočasi in utesnjuje. Čudežna dežela, v kateri se znajde, ji odpre novo perspektivo – pokaže ji pogled na svet, kjer je ustaljeni red obrnjen na glavo, svet, ki se nenehno spreminja, svet, kjer veljajo zakoni absurda, spremenljivosti in nesmisla. Njen skok v zajčjo luknjo je pravzaprav beg pred okostenelostjo družbe, beg pred dolgočasjem in statičnostjo v domišljijo, avanturo in razburljivost. Potovanje po zajčji luknji, če se zanj odločimo, ko odrastemo, torej ni več nekaj preprostega in lahkotnega, ampak je lahko nevarno, srhljivo, obvezujoče in zahteva pogum. A v svetu radikalne izgubljenosti in vsakodnevnega izgubljanja, je morda skok na glavo – k sebi – pravi korak, da si spet z druge strani ogledamo svet in se odločimo, kam, če sploh, naj gremo.

Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa raziskuje čudežno deželo kot prehod v smrt, a ne na mističen način, temveč s konkretnim nizom občutkov, ki so ustvarjalcem uprizoritve poznani in jih je vsak od njih že doživel. Temu izhodišču je v procesu študija sledila plast razmisleka o gledališču in igralskem poklicu ter končnosti igralske umetnosti ali gledališča.

 

''Tina Vrbnjak stopi na oder z izrazitim stališčem ter suvereno preizprašuje svoj poklic in literarno predlogo, na katero se uprizoritev naslanja, predvsem pa z izjemnim občutkom za doziranje informacij pluje med komičnim in dramatičnim, med tistim, kar je zares ključno problemsko, in tistim, kar je anekdotično. Njena odrska prezenca se tako izriše z izrazito intelektualno ostrino, ki pa ne zapade v nonšalantno kritiko poklica ali literarnega dela, ampak se raje razvija kot utemeljena frustracija nad določenimi vidiki obeh predlog. Slednja lahko deluje zaradi stalnega zavedanja lastne pozicije (ne le igralke, ampak cele ustvarjalne ekipe) in ironije gledališke predstave o gledališkem ustvarjanju.'' Benjamin Zajc, Delo, 16. 1. 2024

 

Trajanje: 75 minut, brez odmora

Video

Fotogalerija

Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa <em>Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT</em>
Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT
Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa <em>Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT</em>
Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT
Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa <em>Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT</em>
Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT
Alica: nekaj solilogov o neznosnosti časa <em>Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT</em>
Foto: Željko Stevanić IFP / Arhiv CTF UL AGRFT

Iskalnik